måndag 25 maj 2009

Tematrio - Utomämnes

Denna vecka manar Lyran fram egot inom mig, uppdraget är att

Berätta tre saker om er själva. Kanske har ni lust att prata om er familj, om era intressen eller om era arbeten. Välj fritt!

Jag väljer att berätta om tre saker jag gjort som förvånat mig och som känts omöjliga för så där 5 år sedan:

- Blyga jag har spontantalat på (2) bröllopsmiddagar (och lärt mig att älska mikrofoner).

- Jag har varit chef på ett filialbibliotek för att sedan kliva ned från karriärstegen och söka (och få) det som jag tycker är det roligaste bibliotekariejobbet i Gävle.

- Jag fann kärleken och gifte mig med mannen som är min allra vackraste och bästa bok.

6 kommentarer:

  1. Fint sagt om maken :-) Visst är det spännande när man under livet förändras och plötsligt vågar göra nya saker. Jag tränar mig i att vara lite mer personlig i skrift.

    SvaraRadera
  2. Det är bra, i alla fall för mig, att tänja gränserna ibland. Hittills har det bara fört gott med sig!

    Bra trio du valt, Lyran, att träna på! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tankeväckande saker du väljer att berätta. Och vackert skrivet om maken. :-)

    SvaraRadera
  4. Och eftersom ett av talen var på mitt bröllop vill jag än en gång tacka för ett bra och fint tal.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!