lördag 12 september 2009

Åren går...

Alla förhåller vi oss på något sätt till att åren går, att vi åldras. Ibland är det skönt att ta del av någon annans tankar om just det. Kanske hitta något nytt spår, ett nytt sätt att se på det oundvikliga. På svd.se en intervju med Jonas Hassen Khemiri som bl a svarar på frågan

Vad tycker du om gamla människor?
–Jag är ju själv en gammal tant på många sätt. En stor del av mig är en kulturkofta. Jag är nog den bästa kulturkoftan jag känner. Jag sitter på caféer och läser mina böcker. En del av mig längtar efter att bli gammal, att kunna pusta ut. Jag tänker också på åldrandet i relation till skrivandet. Jag har tittat tillbaka på det jag har skrivit och försökt hitta det där hundraprocentiga, när man var som bäst.

Han säger förstås annat också.

Khemiris pjäs Vi som är hundra har premiär på Göteborgs stadsteater den 18 september. Kanske får ett teaterbesök rum under bokmässedagarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!