lördag 26 september 2009

Hermia besöker Bokmässan - dag 1:4

Den första dagen avslutas med ett seminarium som jag hoppas mycket på, "Arvet efter den spanska guldåldern". Tyvärr når det inte upp till mina förväntningar, det är alltför ostrukturerat och två av de tre miniföreläsande männen kommer just ingen vart. Lorca som jag vill få bättre koll på skymtar förbi men jag lyckas inte greppa honom.

Dagen blev internationell på flera sätt - genom de program jag valde att gå på och genom att det internationella och det urbana är så tydliga strömningar, motiv i litteraturen som diskuteras.

En sak jag dock inte blir riktigt klok på är om mässans tema är "Spanien" eller "spanska" - att Spanien har en gigantisk monter är svårt att missa men temat spanska språket är mer intressant och genomsyrar också mässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!