lördag 26 september 2009

Hermia besöker Bokmässan - dag 2:2

13.15 med nervösa steg traskar jag uppför den numera ganska välbekanta trappan mot Internationella torget, denna gång för att träffa några andra bokbloggare.

Jag hade gärna stannat mycket längre i deras - ert - sällskap: Bokomaten, Lyran, En full bokhylla, Calliope, Arina, Morellen, Ros-Mari på Kulturbloggen, Boktoka

Att störta iväg till väntande kollegor och ett tåg gjorde att mötet med dem - er - inte kändes avslutat men kanske som något nytt påbörjat? Stort tack till Bokomaten och Calliope som sammanförde oss just där och då. Hoppas de - ni - allihop får en fortsatt trevlig mässa!


Jag åker mätt av intryck men hungrig efter mer läsning från Bokmässan 2009. Inspirerad, tillfredsställd och trött.

10 kommentarer:

  1. Tack du också för din fina rapportering. På sätt och vis är det lite kul att jag inte varit på mässan, för jag har nog aldrig läst så mycket OM den som i år. Annars läser jag ingenting, men då får jag ju också bara en enda version (min egen) av mässan. Nu får jag höra om saker jag nog inte hade valt att lyssna på eller se själv.

    Men jag är dödligt nyfiken på hur alla bloggare ser ut, det är jag. Om de som ska vara det är långa, och om de som ska ha det har mörkt hår...

    SvaraRadera
  2. Roligt att i alla fall någon orkade läsa igenom inläggen... Det var riktigt spännande att se medbloggarna men de bilder jag har i huvudet av hur några av dem ser ut fick snabbt ersättas med nya. Du är medellång, ganska blond och med halvlångt lite lockigt hår. Inte ett spår av rätt, antar jag?!

    SvaraRadera
  3. Ååå... Neste år - da vil jeg på bokmesse jeg også!

    SvaraRadera
  4. TACK själv för det korta besöket då vi knappt hann prata, alls faktiskt. Och finaste souvenieren.:) If I´m ever in Gävle så... men det är ju en bit från Skåne..

    SvaraRadera
  5. Nähä, Vixxtoria är rätt lång, mörkhårig och med tjockt lite vågigt hår.:-) Eller?

    SvaraRadera
  6. Jag missade dig, dvs vem av alla bloggare som var du. Kanske för att du var tvungen att rusa iväg i förtid. Jag håller ännu på med att försöka sortera rätt ansikte/namn till rätt blogg.

    SvaraRadera
  7. Hehe jag har koll på bloggarna men inte på riktiga namnen... vi satt väl bredvid varandra runt bordet i början av fikat - jag är den kortaste av oss, tofs i håret och glasögon (en beskrivning som i och för sig kan stämma på flera i sällskapet...)

    SvaraRadera
  8. Aha, då vet jag. Riktiga namnen såg jag bara på några få men de kändes inte så viktiga. Jag är värdelös på att komma ihåg namn men glömmer sällan ett telefonnummer.

    SvaraRadera
  9. Det var jättekul att ses! Kanske nästa år igen!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!