onsdag 2 september 2009

sola i ansiktet

Det här bokmärket med ett texten,

Å lese en god bok
er som å ha sola i ansiktet

hittade jag i en bok på jobbet. Visst blir man lite glad?

Imorgon går turen till Luleå. Innan dess hoppas jag lyckas välja ut just en sådan där god bok bland de från biblioteket hemsläpade. Läsningen gick lite i stå efter Anneli Jordahls Jag skulle vara din hund och så kan jag ju inte ha det.

Fredagen ägnar jag åt att lyssna till en tre timmar lång bokpresentation. Titeln på boken ifråga är krånglig och på engelska. Jag vet inte riktigt vad den handlar om men den är skriven med stor möda. Boken kanske inte blir en bästsäljare men den blir troligen årets julklapp. I biblioteket hamnar den någonstans under signum P. Kanske P.08. Makens avhandling blir nog inte min mest tummade bok men den som lägger sig närmast mitt hjärta.

7 kommentarer:

  1. Åh, gratulera den nyblivne doktorn. :-)

    SvaraRadera
  2. Så blev då Hermia doktorinna!
    Gratulationer till dig och din man
    från
    doktor Lena

    Något helt annat, något trivialt,
    i ordet tri-via-s bokstavliga betydelse av "flera vägar"):
    Underligt att aldrig våra vägar mötas.

    SvaraRadera
  3. Maken hälsar och tackar! Han var galant!

    SvaraRadera
  4. Jeg kaster meg på gratulasjonene - doktor i hva?

    SvaraRadera
  5. Tack, Janke, hälsar maken. Ämnet är strömmningslära om vattenturbiner etc. (opponenten var norrman!)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!