fredag 20 maj 2011

Små hästar eller en lila hibiskus?

Den käre maken roar sig med en halvmara i Göteborg medan jag ägnar helgen åt att sondera terrängen i min egen bokstavsmara.

Först har vi Smitning som jag kommit en bit i efter två (tre?) snabba lunchläsningar. Jag tror den är bra. Men så tycker kollegan att jag måste ge Vi måste prata om Kevin en ny chans. Men där hemma ligger bland andra Lila hibiskus, De små hästarna i Tarquinia, Tant Julia och författaren och väntar tillsammans med franska filmer och en skoluppgift som jag varken vet ut eller in med. Men nu glömde jag påbörjade, underhållande, Seven days in the art world... Många löften om goda läsupplevelser väntar, men i vilken ände ska jag börja?
 
Och så är Hermia-bloggen trött och ofokuserad. Känner så väl igen mig i vad O skriver idag. Kanske är det majs fel alltihop? Jag loggar ut och bloggar av ett tag.

6 kommentarer:

  1. Lila Hibiskus! Ännu bättre och starkare än En halv gul sol. Tycker jag.

    SvaraRadera
  2. För mig vore valet lätt: Lila Hibiskus! Det är en vacker och hemsk historia om att bli vuxen...

    SvaraRadera
  3. Lila hibiskus var ett bra förslag! Började på den i morse och är fast. Vilken debutroman!

    SvaraRadera
  4. Tant Julia ligger högst i min hög. Jag ser fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
  5. Känner som sagt också igen den där majtröttheten. Läst en bok på två veckor och det är minsan inte likt mig. Försökre blogga ändå för att hålla uppe sugen tills jag kommer igång igen och har bestämt mig för att tinga igång mig själv, kanskem ed något kortkort eller ytligt och lättsamt.

    SvaraRadera
  6. Bokstödet - Tant Julia halkade just ned i läshögen. Men den ska läsas någon gång och jag ser också fram emot det.

    Bokomaten - ja gäsp. Det är tröttsamt nu. Längtar redan till semestern och det känns alldeles för tidigt att göra det redan.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!