fredag 27 maj 2011

Gilla Sandviken

Jag gillar Gävles pigga grannkommun! Och det finns många anledningar att gilla Sandviken - där finns t ex ett prisbelönt och framtidstokigt bibliotek, ett gäng fina författare och en fantastisk kammarmusikfestival. Och så bor förstås Kråkan, Mamma Mus kompis, där! Och några andra coola typer. Just nu gillar jag Sandviken extra mycket eftersom snälle Marcus på biblioteket pratar om Hermia på Facebook. Kanske hittar någon hit därifrån? Det gillar jag förstås också!

5 kommentarer:

  1. För att inte tala om alla trevliga människor som bor där :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar även er - "coola typer" :)

    SvaraRadera
  3. Kul du gillar oss! Det är ömsesidigt. Pigga och framtidstokiga måhända, men coola blir Sandvikare aldrig.../M

    SvaraRadera
  4. Och nästan i Sandviken - i Gästrike Hammarby - bor min snart 99-årige morbror Car-Adolf Murray. Som vanligt bjuder Carl-Adolf på kulturprogran varje onsdag i sommar. Den första onsdagen berättar han själv! (Då blir det fullsatt!)
    Onsdagen 3 augusti är det min tur. Då pratar jag om "Möten" apropå min bok om inttertextualitet och vöcker som samtalar-
    Kom och prata med oss!

    SvaraRadera
  5. nädu marcus, gävlebor TROR att de är coola, sandvikare ÄR det. flytta till sandviken hermia!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!