fredag 27 maj 2011

En äkta kulturtant?

Äntligen! Jag kom ihåg att i tid, kl. 18.15, starta teven för att spana in veckans litteraturtips i Go'kväll! Men, där finns ju inga böcker - bara ett program om någon rymdresa. Besvikelse! Detta (och att jag fortfarande väntar på att Röda rummet ska återuppstå) borde vara tecken på att jag är en äkta kulturtant (möjligen tillför tjockteven och det att jag inte så ofta bänkar mig framför svt play dessutom en viss mossighet). Eller?
Nu Dora, hoppas jag istället på dig! Visst har du målat naglarna röda och laddat med böcker? Visst är du helgens Ingalill?

10 kommentarer:

  1. Vad säger det om mig då att mina vänner förvarnar att de tänker ta mig på rysk violinkoncert på min möhippa?:) Och JA, saknar Röda Rummet!!

    SvaraRadera
  2. Alla har vi en kulturtant inom oss som vill ut, foträta skor bara så är du hemma! Jag kallas för Ingalill på mitt jobb när de vill retas lite...

    SvaraRadera
  3. Bokomaten - ja, det är sött att de t o m förvarnar dig :)

    Joanna - foträta skor: check! dock ingen hårknut (längre)..

    SvaraRadera
  4. Självklart!! Har till och med fixat till pagen lite! :-) Vi ses vid boktipssnurran!!

    SvaraRadera
  5. Dora! Toppen! Dig kan jag lita på :)

    SvaraRadera
  6. Jag gjorde precis samma sak! Satte på tv:n och zappade sen som ett fån mellan ettan och tvåan tills jag insåg att det inte skulle bli några boktips... Saknar också Röda rummet!

    SvaraRadera
  7. Heter man Ingalill om man är en kulturtant? Eller har jag missat något?! :) Jodå, jag lever det ljuvliga kulturtantslivet, fast på min privata Facebook-sida flödar det över av länkar till coola artiklar om robotar... 100% kulturtant, 100% Terminator, 100% läppstiftskonnässör - allt till max och inte ett dugg förvirrat! Det är ju kulturtantslivet med konsertbesök och liknande som gör att man lever längre och friskare, rapporterar ju tidningarna regelbundet. :)

    SvaraRadera
  8. Jenny B - Ingalill är den coola kulturtanten på bilden som är kritiker och boktipsare i Go'kväll. Hennes tips inspirerar mig även om böckerna inte är sådana jag i första hand väljer att läsa. Kulturtanten kan förstås lika gärna heta Jenny, Sara eller ngt helt annat :)

    Skönt man inte behöver välja utan kan vara allt möjligt!

    SvaraRadera
  9. Jamen titta, det stod ju till och med i rutan! Jag är visst inte bara kulturtant utan bimbo också... Tack för upplysningen!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!