tisdag 3 maj 2011

Saltmannen ringer alltid två gånger

Så särskilt bra koll på musik har jag inte men jag har i alla fall tillräckligt bra koll för att veta att jag medvetet bytte ut ett ord i gårdagens rubrik. Manic blev magic.

Men det finns ju en hel bok om felhörda låtar - Är det saltmannen?Tror jag frustade lite mer när jag blädderläste i den första gången, men den har sina poänger. En hel del låtar återkommer, många hör fel fast på olika sätt. Man är aldrig ensam.

En riktig plåga, Mauro Scoccos Sarah, visar det sig att fler än jag hade problem med. För som gävletjej - vad visste jag om Seven-Eleven?

Åh Sarah, kom ut ikväll
Jag väntar vid hörnet vid Seven-Eleven

I boken hör lyssnaren i boken

Åh Sarah, kom ut ikväll
Jag väntar vid hörnet  vid sälen i läder

Minns inte riktigt vad jag själv hörde. Men något minst lika udda var det säkert. Jag gillar låten, men det var i högstadiet ett evigt tjat om Sara.

Roligaste bidraget i Saltmannen står en trevlig kollega för. Fint kunna erkänna sitt misstag på så allmän plats och fint få en en bild av Bruce Springsteens låtskrivande.

3 kommentarer:

  1. Kan inte förstå att inte alla andra också tyckte att Bruce sjöng om en hungrig häst :-)

    SvaraRadera
  2. Nu fnissade jag lite. Sälen i läder, kan inte låta bli att föreställa mig det.

    Säl i läder. Skitkul!

    SvaraRadera
  3. Luttrade... skrattar bara jag tänker på hungriga hästen :D

    Emma - ja... vad?! liksom

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!