torsdag 14 mars 2013

Mello för en bokmal del 2


Med facit i hand - dessa gick till final

Ingenbarnsland

Skuggland
Brett Easton Ellis och de andra hundarna

Spännande!

Fast för mig blev det bara ett rätt.

Om jag låter hjärtat välja så tippar jag Ingenbarnsland som vinnare. Men efter att ha hört juryns slutpläderingar tänker jag att Skuggland kommer att avgå med segern. Fast jag är mycket tveksam till den tolkning som kommer fram i programmet, den kan jag inte riktigt "köpa", även om vinklingen är intressant och ställer vissa partier i boken på huvudet.

Imorgon koras vinnaren i direktsändning.



5 kommentarer:

  1. Mina två favoriter kom inte till final ... och Ingenbarnsland har jag inte läst. Typiskt ;)

    SvaraRadera
  2. För mig blev det tre rätt! I Skuggland har jag just saknat den sorts poäng som juryn nu lyfte fram - och det gör att jag tvekar mellan Brun och Wolff som favorit! Alltså: i skuggan av ett brott, alla spegelberättelser, backups...Den påminner mig om något hos Kapten Nemos bibliotek... Dubbeltydighet.
    Och jag kommer att sitta med i publiken på Varbergs teater ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis :)
      Kapten Nemos.. den borde jag förstås läsa..

      Ha en riktigt trevlig kväll!

      Radera
  3. Jag har inte läst någon av dem, ligger efter med svensk litteratur och mest för att hela hösten bestod av deckar läsning. Har sett Ingenbarnsland så många gånger på biblioteket och tänkt denna gång ska jag låna den, men det är något som fått mig att tveka. Men efter att läst den recension av den så vet jag att jag måste läsa den, hur hemsk den än kommer att vara.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!