onsdag 19 oktober 2011

Europeisk hang-up

Enligt O resonerade kring det här med att höra texten när man läser, eller inte höra texten när man läser. Jag hör inte, men ser den i bilder. Men ibland hör jag andra saker när jag läser, associationer som tar över, nästan som ett soundtrack. Boken jag började på häromdagen störs av Arja Saijonmaa på repeat. Inget ont om Arja, men just det här hade jag gärna varit utan i huvudet:

"Jag vill leva i Europa
Jag vill älska och sjunga här
Jag vill skratta och gråta och dansa
Jag är yr och förlorad och kär
När jag tänker på hela Europa
Och på oss som hör hemma här"

Tur är i all fall att jag gillar det jag läser. Men vad är det jag läser? Mimmimarie borde veta, likaså du - om du läser om vad hon nyss hört.

3 kommentarer:

  1. Jag gissar, tiden får utge om jag gissar rätt.

    SvaraRadera
  2. Jag är rätt övertygad om att du gissat rätt :)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag nog gett upp Kärlek i Europa som Birgitta Stenbergs självbiografiska roman heter. Jag tror jag helt enkelt tröttnade...

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!