måndag 12 januari 2009

För en stund trodde jag det var

denna som Lisa läste. Men så var det ju inte alls. Fast nyfiken blir jag på Kunzelmann & Kunzelmann för jag tyckte om Kärlekens vidunderliga historia, fast något annat av Vallgren har jag inte läst. Eller har jag kanske börjat på Dokument rörande Spelaren Rubashov? När jag läser om den nya tänker jag på en annan, nyligen läst, vars tema är sökandet efter eller ihoppusslandet av bitarna om en far - Hemkomsten av Bernhard Schlink. Om den tyckte jag mycket. Dock har den vindlande historien inte lämnat så många tydliga spår i mitt minne. När Vallgren gästar min stad med bok och musik, sitter jag framför en annan scen, i en annan stad.

4 kommentarer:

  1. Den nya romanen är mycket mer lik Vallgrens tidgare verk än den som han fick Augstpriset för. I kväll ska jag (hostande) föreläsa på Barnboksinstitutet om ungdomsböcker, men sedan ska jag fortsätta läsningen av den digra (volymmässigt) och sylvasst nutidskritíska boken. Hjälp, recensionsdag redan på måndag!
    Lena K E (som gärna så småningom vill diskutera med Hermia m fl om denna mycket speciella bok)

    SvaraRadera
  2. Då ska jag hålla utkik efter din recension, och efter boken när högen hemma minskat. Lycka till med både före- och bokläsning.

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag jättesugen på Vallgren också! Förresten, Vigdis Hjorth ligger i min väntehög vid sängen - rekommenderar du den? //Lisa

    SvaraRadera
  4. Hjorth har tyvärr halkat ned i min läshög. Mycket ovanligt för mig ha tre böcker igång samtidigt. Ska återuppta den senare. Kanske du hinner greppa den innan mig? Läser Helle Helles andra roman, har för mig du gillar hennes texter?

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!