måndag 2 mars 2009

Bokmania påminner om

att ett visst orange* kuvert är på ingående. Hon inspireras till att samla sina orange böcker i ett fint kollage och uppmuntrar till uppvisning av vad som finns i våra hyllor av den färgen. Dessa är några av de mina.
Deras innehåll är betydligt mer stimulerande än det i det årliga kuvertet.
Från botten till toppen:
Vad gör alla superokända människor hela dagarna?
Diva
Hundra år av ensamhet
Baltsar och Blimunda
Hemlös
Orange* är ett konstigt ord som inte låter sig böjas hur lätt som helst. Starkt och fint.

5 kommentarer:

  1. Hej Hermia, jag såg något som var orange idag, den nya väggen på vårt nya systembolag i Nynäshamn. Lite 70-tal men ganska snyggt faktiskt. Jag har också en bok hemma med orange rygg, Världsatlas för hela familjen, det du!
    Signe

    SvaraRadera
  2. Har färgen månne någon speciell inverkan på törsten? Orange är också blommorna på mina nya gardiner...

    Mitt ex av Hundra år av ensamhet måste vara en äldra upplaga, köpt på loppis för över 10 år sedan. Älskad kurslitteratur på litteraturvetenskapen. Vi får se om fler hakar på den orange trenden ;-)

    SvaraRadera
  3. Rolig uppmaning- nu ska även jag leta i hyllorna. Orange är en färg som jag tyvärr annars associerar med gardinerna på en av mina f d arbetsplatser (de var grälla,många och tillverkade i något väldigt strävt och äckligt material- gardinerna alltså- inte arbetsplatsen :-)).

    SvaraRadera
  4. Mitt "orangea" kuvert har redan kommit, men jag kunde inter riktigt avgöra om infon var bra eller dålig, dålig får man anta :0)

    Den mest "orangea" boken i min hylla som jag ser härifrån är David Lodge: Nice Work. Längesen jag läste, men jag tyckte att den var väldigt bra då!

    SvaraRadera
  5. Det har blivit ett antal fina orange bilder nu, på olika ställen!

    Cilla! Välkommen! Jag minns när du läste Nice Work, att du tyckte mycket om den. Då tänkte jag läsa den, nu blev jag påmind... Och du - hur böjs egentligen ORANGE? utan att gå av på mitten?

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!