söndag 17 augusti 2008

Pocket & Prassel 2.0

Hej hemlig bokvän!
Det här är till Dig:

Vilken genre är du mest förtjust i?
Jag är romanläsare - lyrik och dramatik blir det ytterst sällan. Jag fastnar för "goda berättelser" där en skön handling kombineras med ett bra språk - t ex böcker som Hundra år av ensamhet eller De små tingens Gud.

Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit?
Nja, det finns många jag tycker mycket om men få jag läst allt av. Läste däremot under en period nästan uteslutande svenska författare, med betoning på de kvinnliga. Och Jonas Hassen Khemiris alla tre böcker har jag...

Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?
Jag har just nu ett sug efter att läsa romaner av författare som varken är amerikanska eller europeiska. Och jag är nyfiken på de odödliga berättelserna.

Vilken genre vill du absolut inte läsa?
Fantasy fixar jag inte... inte heller science fiction.

Vilken författare vill du absolut inte läsa?
Åh, någon sådan kommer jag inte på... eller hm, t ex Coelho finns inte med bland de författare jag helst vill läsa, inte heller Sandemo.

Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det – och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?
Nej, jag är inte på jakt.

Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?
Hellre en bok som är speciellt utvald än flera, den utvalda kan dock vara begagnad men i verkligt trevligt skick.

Läser du andra språk än svenska?
På engelska någon gång ibland, men jag föredrar att läsa på svenska.

Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?
Te passar bäst till läsning. Gillar det allra mesta och tycker att det är roligt att prova nya smaker.

Vilken slags godis gillar du?
Mörk choklad och sådant som är surt eller salt

Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?
Ja, det är gott...

Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)?
Nej

Annat som du vill lägga till..?
Detta är kanske överflödigt att skriva, men ändå: Överraska mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!