måndag 4 augusti 2008

Hermia went radio

inte i egenskap av bloggare förstås utan som bibliotekarie. Den regionala kanalen ville ha en direktrapport från biblioteket och eftersom "nej" är ett ord jag inte riktigt lärt mig uttala ställde jag upp. Det var inte första gången i radio men första gången i direktsändning i en kanal lite större än Seniorradion.

Det gick väl sisådär att tipsa böcker, prata om tendenser i utlåningen under sommaren. Men sedan kom frågan om vilka höstböcker det finns att se fram emot. Hjärnsläppet kom direkt. Endast en bok kom jag på - Marjaneh Bakhtiaris nya - mindes dock inte titeln... Att ha plöjt Svensk Bokhandels Höstens böcker framlänges och baklänges, läst om det nya på ett otal bloggar hjälpte föga när nervositeten lade sig som en våt vante över min just nu lite trötta hjärna.

2 kommentarer:

  1. Äsch, sådär kan det bli. Och nu tror jag ju att du gjorde det bra! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe.. jag förtränger ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!