torsdag 22 oktober 2009

Starka vokaler

Det här är en sådan där dag när arbetskapaciteten är en bit under ytan, när effektiviteten sjunkit flera steg under det normala. När jag hellre lutar huvudet mot min kontorsstols ryggstöd, tittar mot min stackars garderobsblomma längtar till Italien än gör något idogt. Letar vidare i mitt biblioteks ryggrad och hittar, efter inspiration från bloggen med den långa gatuadressen, Marie Silkeberg. Sprawl hittar jag också, att återkomma till.

Det här är lagom:

"Halsen
aaaaaaaaaaaaaaaaa

Starka vokaler
Chimärer

Starka strukturer
Böjelser

aaaaaaaaaaaaaaaaa
Hand

Handen tvärs genom salen"

Ur: Sockenplan, säger hon


Text så öppen för din egen insats som tolkare. Inbjudande igenkänning och förnyelse på samma gång. Jag vill ha mera ord. Vill ha orden i min hand att sprida ut omkring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!