lördag 26 april 2008

Boklördag och lakritspuck på balkongen. Annars lite trögt trots fina vädret. Så mycket planeringstankar i huvudet - både jobbliga och privata sådana. Känner mig som en vandrande planeringskalender. Men känslan att hjärnan ska sprängas och spridas ut över köksbordet har i alla fall försvunnit. Det är roligt nu med vårenergi och nyjobbet. Roligt med finfina händelser att se fram emot. Men ändå segt. Svårt stanna upp. Svårt hålla tanken i nuet.

Härvaro Närvaro Medvaro Samvaro Nuvaro

Läser bok som jag tror kan bli bra, Nudelbagaren, som passande nog tar plats i Kina. En författare och en blodgivare äter middag tillsammans någon gång i veckan. Vid ett tillfälle berättar författaren om de historier han skulle vilja skriva, om han inte varit bunden till vad ledarna vill ha. Extra roligt är det att läsa den just nu eftersom min av Kina besatta vän, Dora, har den rätt högt i sin läshög. Hoppas få tillfälle att dela dina tankar om boken, Dora! Kan inte du skriva om ditt inköp av En god gärning, fler borde få dela det!

Dora svarar:
Jodå. Så här gick det till på bokrean när jag köpte "En god gärning",av Kate Atkinson (Jag fick den billigare för att expediten tyckte den såg sliten ut. Jag höll god min och tackade i tysthet. Omslagen SKA nämligen se ut så!!) Kände mig lite busig som inte sa något om det till expediten)

1 kommentar:

  1. Jodå. Så här gick det till på bokrean när jag köpte "En god gärning",av Kate Atkinson (Jag fick den billigare för att expediten tyckte den såg sliten ut. Jag höll god min och tackade i tysthet. Omslagen SKA nämligen se ut så!!) Kände mig lite busig som inte sa något om det till expediten)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!