lördag 1 januari 2011

Vad är, vem är?

I barndomens "Mina vänner"-böcker brukade mitt yrkesval vara journalist. Det blev jag inte. Istället jobbar jag som bibliotekarie. Det är bra det med. Men journalist är det ju inte. År 2007 kom jag på det här med att blogga - först som ett sätt att testa en för mig ny teknik, sedan som ett sätt att samla tankarna om litteraturen jag läste. Men med tiden har jag kommit att skriva om flera saker; om resor och om olika sorters kulturupplevelser. Om jobbet handlar det däremot nästan aldrig.

I min stad Gävle flaggar bussarna med Brynäs respektive GIF:s klubbvimplar varje gång det är hemmamatch. Det är en sportens stad. Men som tur är finns här också tillfällen att se bra teater, att njuta av symfoniorkesterns konserter och att se konst på gallerier och museer. När det inte räcker packar jag väskan, tar maken i handen, och reser ut i världen. Vardagen delar vi dock i ett radhus en liten bit från stan,  en svart cykel tar mig till jobbet och om sommaren blommar rosorna gula.

Hermia Says är min egen kulturtidskrift - en vuxenversion av barnets journalistlekar där papperstidningar skrevs och klipptes och klistrades i hop. Här samlas tankarna och när det är som bäst möter de dina. Att just du kan läsa här, vem du än är, gör det hela så mycket roligare.

När andan faller på lystrar jag också till namnet Sara Hagström Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!