måndag 24 januari 2011

Att (kanske) bli 7.5 p klokare

Tänk att jag nästan glömt att jag ska vara student under våren. En annan sak jag glömt är att studier tar tid, även om de, som i det här fallet, bara är på kvartsfart. En liten kurs på 7,5 p har jag tänkt klara av, på nätet genom det lite klumpiga blackboard.
Anteckningar ska föras, uppgifter skrivas och kursböcker läsas. Och romanerna kommer att läsas, annars har jag inte något nytt att prata om under stundande bokkaféer och annat på jobbet. Men ännu viktigare är att jag mår gott av att läsa och det vill jag fortsätta göra. Skriva här kommer jag också att göra, även om jag inte är helt säker på att just bok- eller litteraturbloggar står så högt i kurs på kursen. Det återstår att se.

9 kommentarer:

  1. Låter kul med studier, men vad ska du studera??

    SvaraRadera
  2. jeg følger på: hva skal du studere?

    SvaraRadera
  3. Lycka till med dina studier. Läser själv distans på Linneuniversitetet med blackboard och det är segt. Det är ju alltid kul att plugga dock!

    SvaraRadera
  4. Det där med "alltid kul att plugga" vet jag inte om jag skriver under på, även om man läst ett och annat roligt genom åren också förstås. Och även jag blir nyfiken på vad du ska läsa, förstås. Otroligt vackert blogg förresten. Gillade färgerna.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppade på en litteraturvetenskaplig kurs i höstas men så här i efterhand vet jag inte hur jag kunde inbilla mig att jag skulle hinna plugga 50% samtidigt som jag jobbar minst 150% under vintern. Nåja, det är alltid bra att ha ambitioner men studier får allt vänta tills tiden åter kommer till mig.

    Vad ska du studera för spännande?

    SvaraRadera
  6. Nu är det ju en liten kurs jag läser, så det borde gå. Men för några år sedan gjorde jag ungefär som du, Annika. Fast det gick den gången fast kursen var inte lika "lästung" som litteraturvetenskap kan vara. Om ambitionen är så där lagom, om poängen inte är måsten att ta kan det nog vara rätt skönt med något intellektuellt utmanande vid sidan av jobbet. I det här fallet kommer jag dock att sakna det att sitta på föreläsning och föra anteckningar... Det är en liten kurs i kulturjournalistik jag tänkt läsa (vi får se hur det går) - tror det passar mig som gillar att skriva men inte skönlitterärt. Har dock inga som helst ambitioner om att den ska ta mig någon annanstans än där jag är nu :)
    Joanna - jag har lite svårt navigera rätt i blackboard men det kanske är en vanesak? Hoppas du har trevliga studier framför dig under våren!
    Bokomaten - Hermia fick en prickig vårklänning...

    SvaraRadera
  7. Jag funderar själv på vilken/vilka kurser jag ska läsa till hösten. Något tips? En kommer att bli webbutveckling, men jag ska komplettera med något litteraturinriktat och jagar tips!

    SvaraRadera
  8. Full bokhylla - har inga tips så där direkt. Har lite dålig koll på vilka litteraturkurser som ges. Det är lätt bli helt förstummad över hur mycket som finns av allt - studera.nu är en riktig guldgruva! Hoppas du hittar ngt som passar o som du trivs med!

    Cilla - ångrade lite inlägget som vetter mot det för personliga. Men en liten kurs kulturjournalistik är det. Svarar på det här ovanför också :)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!