måndag 15 september 2008

Uppsamlade lappar

bildar en lista
  • Lee: Dödssynden
  • Fossum: De galnas hus
  • Khan: Trådarna i väven
  • Achebe: Allt går sönder
  • Vladislavic: Snabbköpet rastlös
  • Roy: En karta över omöjlig längtan
  • Dahl: Fosterbarn etc
  • Amirrezvani: Flickan som vävde sidenmattor
  • Villius: Sex
  • Baricco: Den här historien
  • Oates: Dödgrävarens dotter
  • Sundström: Till Lydia
  • Beyala: Ännu talar träden
  • Delblanc: böckerna om Samuel
  • Eugenides: Middlesex
  • Oz: En berättelse om kärlek och mörker
  • Kärlek uppror och kardemummakärnor
  • Condé: Segu

på böcker jag har för avsikt att läsa. Uppsamlade nu i en stram knut. Eller nå't.

Tänker efter, efter:

Så här dagen efter bannar jag mig själv för att jag samlade ihop de spridda skurarna av lappar. Ingen bra idé om man vill behålla något slags harmoniskt läslunk. Det bloggas om så mycket intressant, på jobbet pratas det om läsvärda ting.

Måste också tillägga mitt överraskningspaket med Tusen strålande solar inte för att det dåliga samvetet över att inte ha nämnt den slagit till utan för att den också avses att läsas.

Knuten är ju inte det minsta stram. Stickspår, ledtrådar och läsfnurror smiter ut.

4 kommentarer:

  1. Ha, en som jag har läst med inte du! Otroligt! Jag läste Segu någon gång på 90-talet och kommer ihåg att det var en av höjdpunkterna just då. Det var på den tiden då jag hade tid och ork att läsa tjocka böcker :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, men du är ju så litterärt bevandrad! :-)

    SvaraRadera
  3. Hittade en av böckerna på din lista i min bokhylla. Fossums De galnas hus. Den kommer med nästa hemliga bokpaket om du vill...
    //din vän

    SvaraRadera
  4. Hemlig bokvän: OM du inte själv vill behålla boken får du gärna skicka den till mig. Kan inte låta bli att tänka på hur ett temapaket med den boken i skulle kunna se ut. ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!