onsdag 11 juni 2008

London Calling

Om några veckor packar Hermia väskan för att åka till London. Jag har varit där tidigare, men det är några år sedan jag var där en följd dagar. Och för första gången har jag, tillsammans med fästman och bror, tänkt mig till Oxford. Smyga runt på förbjudna gräsmattor i Morses fotspår. Cabaret ska vi också hinna med att se. Och tänk om vi hinner med Brick Lane också?

Kanske blir det också lite tid för tittande i affärer. Jag är nyfiken på varuhuset Liberty med dess Morrismönster. Någon som varit där? Och så behöver jag hjälp med ett par saker:

Särskilt en pryl vill jag gärna ha med mig hem därifrån: en vacker, riktigt engelsk, flaska med väldoftande badskum/badolja. Så, någon som vet vart jag enkelt kan hitta det, utan att behöva leta mig runt i myriader av butiker?

En vacker, mysig, bohemisk bokhandel skulle också vara trevlig att besöka. Någon som inte är fem våningar stor. Tips?

4 kommentarer:

  1. Har strosat runt i universitetsparken (vet inte vad den heter) i Oxford men det var långt innan jag visste att Morse existerade. En mysig bokhandel kan väl inte vara så svår att hitta, kanske i Oxford? En vacker flaska....ett besök på Harrods är aldrig fel om man vill ha något väldigt vackert och dyrt men en flaska badskum/badolja kanske går att få till överkomligt pris utan att man förleds tro att innehållet är flytande guld.

    SvaraRadera
  2. Covent Garden har en massa kul och ofta är det marknad där. När jag var där fanns det hur mycket oljor och skum och allt möjligt.

    SvaraRadera
  3. Hvorfor ikke oppsøke Charing Cross Road som er kjent for sine bokhandlere og antikvariater?! Jeg kjenner den bare fra bok og film, men du kan jo google den gata...

    SvaraRadera
  4. Tack för tips!
    Harrods ja.. undrar om jag är tillräckligt fin för att våga mig in där!?
    Skumt från Covent Garden låter helt ok...
    Och Charing Cross bokhandel har jag helt glömt. Har också läst Helene Hanffs bok. Har den nog t o m.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!