måndag 30 januari 2012

Skräddarsytt lästips!

Nu var det ju så att jag egentligen tänkte mig en paus härifrån. Men nu i studietid är ju detta på något sätt vägen ut, som det känns lite trist att stänga. Dessutom har jag fått en fin uppgift från Ann-Sofie/Breakfast Book Club att utföra. Ann-Sofie ber om ett boktips för februari och det vill jag förstås stå till tjänst med!

Först tänker jag att mitt boktips ska leda henne ut på helt nya äventyr. Men så efter ett besök på den numera stilla Ooofbok och genom en blick på den fina listan över läst litteratur får jag mina aningar bekräftade - Ann-Sofie och jag har väldigt lika läspreferenser, så att servera något helt oväntat blir svårt.

Istället vill jag bjuda dig, Ann-Sofie, på en av av mina favoritkarameller. Den är skriven av en norsk författare, som jag tycker saknas på din läst-lista, nämligen: Saabyes cirkus av Lars Saabye Christensen. Helst intas den förstås på plats, i Oslo...
Om du inte läst något av författaren tidigare så hoppas jag denna blir din öppning in i ett rikt författarskap. Kanske går du sedan vidare till Halvbrodern eller Beatles?

Mission accomplished - hoppas du gillar!

(så här tyckte jag)

4 kommentarer:

  1. Den 17 februari åker jag till Oslo! Jag tar tåget dit och ska vara där under helgen. Det är ju då jag kommer att läsa din valda bok. Vilket jättefint tips! Tack!!

    SvaraRadera
  2. Nämen! Det kan ju inte bli mer perfekt! Att jag alls läste boken berodde på att gatunamnet Bygdöy Allé stod i omslagstexten - där låg hotellet jag skulle till senare samma kväll..
    Jag värmer upp Oslo åt dig, åker dit på lördag. :)

    SvaraRadera
  3. Åh, hälsa Oslo från mig, hör ni!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!