onsdag 27 april 2016

Biblioteksenkät

I väntan på att bibliotekskollegorna ska dyka upp här på Sätra bibliotek i Gävle, och arbetsdagen börja på riktigt en passande enkät som jag fann hos Bokbabbel:

Antal biblioteksböcker hemma (eller på Paddan) just nu: Tretton stycken. Där några är kokböcker jag haft hemma på tog för länge. I paddan finns ingen bok för tillfället.
Varav utlästa: Fyra efter helgens magiska läsflyt. Längtar efter att berätta om dem här i bloggen.
Reservationer: Fem. Har medvetet bantat kölistan eftersom den plötsligt upplevdes som ett stressmoment mer än ett läslöfte.
Och av dem längtar jag mest efter:  En gud i spillror av Kate Atkinson, och hoppas samtidigt innerligt jag har ro för en tjockare text när den väl kommer. Och så George Saunders Tionde december som Yukiko Duke pratade så lockande om när hon gästade mitt bibliotek för några veckor sedan.
Senaste inköpsförslaget: Ger aldrig inköpsförslag, eftersom min superkraft är att jag köper in skönlitteraturen till mitt lilla bibliotek.
Senast utlästa biblobok: Bli som folk av Stina Stoor som dyker upp i huvudet titt som tätt.
Läser just nu: Blev taggad (alltså inte #-taggad) på att läsa mer av Jeanette Winterson efter helgens läsorgie och har satt tänderna i Skymningsporten som väl går så där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!