måndag 16 juni 2008

Slogan!

Tack till er 19 som röstade i sloganenkäten!

Att läsa är att leva
12 (63%)

Böcker får mitt liv att växa
6 (31%)

Jag läser helst i rörelse
1 (5%)

I min stad finns s k stadstavlor (affischplatser lite här och där) där bland annat kommunens verksamheter under ett par veckor i taget kan visa upp sig. Nu har badhuset reklam för billigare badkort. I höst är det bibliotekets tur. Idéerna kring vad som ska finnas på dem har varierat - ett tag handlade det om att lyfta fram det okända biblioteket. Sedan svängde tanken och vi kom fram till att vi som jobbar där ska bli mer personliga... Inte privata. Personliga. Ett led i detta var att ha varsin sentens på tavlan. En av de tre jag ville ha synpunkter på ligger mig extra varmt om hjärtat, kanske för att jag formulerat den själv. Tyvärr var det också den mening minst antal personer tyckte var vettig:

Jag läser helst i rörelse

Jag undrar förstås vem den människa (5%) som valde den är...

Det är kanske tur att vi återigen ändrat inriktning på budskapet.... Varför varför försöker vi ens vara kreativa så här nära inpå semestern?

Det finns annars en del att vara stolt över i Gävle. T ex denna svensk-kurdiska tidskrift, Sirwan. Tyvärr, för oss som inte kan kurdiska, finns inte den svenska versionen på deras hemsida.

2 kommentarer:

  1. Utveckla gärna hur du "läser i rörelse". Jag tänker antingen på Boyes dikt eller på att du läser ljudböcker när du powerwalkar.

    SvaraRadera
  2. typiskt att den bästa förlorade. det visar bara att alla som röstade (utom jag!) är puckade? eller? SKOJA!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!