tisdag 23 augusti 2011

Undrar du vad jag gör på jobbet?

Just nu planerar jag, tillsammans med andra, hur utdelning av 4000 exemplar av Agnes von Krusenstjernas Fattigadel ska gå till. I boken finns en av de mest intressanta Gävleskildringarna, skrivna av en av de mer intressanta författarna. Läs själv vad Gunilla Kindstrand skriver i Gefle Dagblad, som delar projektet som heter Gävle läser Agnes, med bibblan.
Den 17 september släpps de första böckerna i specialutgåvan - från Gävles bibliotek till nya ägare. Och har du vägen förbi Gävle kanske det finns en även till dig...
Så, nu vet ni vilken som blir den mest tummade boken hos Hermia  framöver.

5 kommentarer:

  1. Synd att Gävle är så långt bort då :) Väldigt fin bok!

    SvaraRadera
  2. Visst är det spännande! Projektet har redan väckt stort intresse så jag räknar med att bli nedsprungen och omkullkastad när horderna av gävlebor rycker ut för att hämta sitt ex. :)

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag riktigt avundsjuk! Jag läste själv "Fattigadel" när jag bara var en 13-14 år. LÄge för en omläsning snart, med andra ord. Fröknarna von Pahlen-serien har jag läst fler gånger än jag kan minnas.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!