tisdag 27 december 2011

Kan Lisa så kan jag

fast kanske inte riktigt just nu. Denna bok som jag en gång påbörjade vill jag verkligen läsa, jag tror den skulle ge mig något stort. I tanken nu bloggaren, som kallar sig Tehme Melck, som gett romanen en ny chans (lykke til!). Läs gärna hans tankar om bokval. Med all den litteratur som finns är vi så illa tvungna att välja. Valet och vad jag faktiskt vill läsa i mitt liv, blir på något vis alltmer viktigt. Varken läs- eller livstid är ju evig.

Bilden förstås från den här fina sidan.

2 kommentarer:

  1. jag håller verkligen med:) Jag blir bara alltmer selektiv (och kräsen)med årens gång. Det ska till betydligt mer nu för tiden att en titel ska passera nålsögat...Samtidigt är läslusten & läspassionen minst lika stor som någonsin- så visst är det ett ständigt trixande:D Ska genast kolla in denna blogg oxå!

    SvaraRadera
  2. Ja, läspassionen visar inte heller hos mig ngn tendens att mattas av..
    Hoppas du har något fint att se fram emot under dina lediga dagar. Tror de flesta ruschar från biblioteket till bokhandeln så här års, för vi har det rätt lugnt...

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!