lördag 22 december 2007

Utmaningen antagen

I den sista Bokfemman för i år efterlyses årets fem bästa böcker. En utmaning som Hermia antar:

Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld
Skrivet i Oates-stil fångar författaren en tonårings vilsenhet.

I kurtisanens sällskap av Sarah Dunant
1500-talets Venedig är lika mycket huvudperson som dvärgen Bucino och hans matmor kurtisanen i denna historiska roman med drag av skröna.

Montecore av Jonas Hassen Khemiri
En helt enkelt fantastisk roman!

Falling man av Don DeLillo
Mycket starkt skrivet om några olika personers upplevelser av 9/11-attentatet mot WTC.

Kafka på stranden av Haruki Murakami
Det är svårt att inte ta med denna vindlande roman och lek med fantasins gränser. Omtumlande läsning.

Senare:

-Men vi då? Ropar Ladies, Utslag av oro, Fattigadel, Mig äger ingen och ett gäng andra böcker med en röst. Får inte vi vara med?
-Åh, suckar Hermia, ni gör det alldeles för svårt för mig...

1 kommentar:

  1. Jag som inte orkade mig igenom Ladies. Kändes så omständig i mitten. Som att det tuggades om och om utan att komma nån vart. Kan bero på att jag somnade några gånger också ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!