fredag 30 november 2012

Kulturtoppen! November

Under sommarens semesterveckor lånade jag en idé från Arbetarbladet, nämligen Kulturtoppen, som varje fredag summerar fem kulturella topphändelser. Nu har Kulturtoppen återkommit här på bloggen fast månadsvis. Jag är enväldig - men inte opåverkbar jury.

Kulturtoppen - november 2012

1. (Ny) Sicilien. Ön med det vackra, dramatiska landskapet placerar sig överst på månadens lista, trots att inte ett enda museum besöktes.
2. (Ny) Min kamp 5. Knausgård dominerade månaden läsningsvis. Vilken briljant författare han blev till sist.
3. (Ny) Kulturtoppen. Den riktiga alltså, i Arbetarbladet, som fyllde åtta år i november. 
4. (Ny) Skyfall. Med en Bond i sin bästa fysiska och brittiskt spirituella form är det svårt att misslyckas. Dessutom väcktes hos mig en stor längtan till London.

5. (Ny) Detta borde skrivas i presens. Ännu en riktigt bra bok av den danska ordkonstnären Helle Helle.   

Tidigare Kulturtoppar

4 kommentarer:

  1. MEN en sådan bra idé! Jag tror jag ska göra en själv.
    1. (ny) Kulturtoppen. Hermias.
    2. (ny) Gårdagens Good Night Book Club. Så skön och avslappad.
    3 (ny) Min fantastiska julbokshög som kommer att vara väl till fasta.
    4. (ny) Filmen Vita små lögner. Fransk och helt underbar.
    5. (ny) Visby. Förhoppningsvis i vinterskrud.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du skulle tycka mycket om "Vi kom över havet". Trevlig helg önskar Lena K E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott att höra för jag står, tålmodigt, i bibliotekskön... Trevlig helg!

      Radera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!