fredag 2 november 2012

Kulturtoppen! Oktober

Under sommarens semesterveckor lånade jag en idé från Arbetarbladet, nämligen Kulturtoppen, som varje fredag summerar fem kulturella topphändelser. Nu är det så att jag saknar min lista, som fick mig att tänka till, se tillbaka och minnas. Därför återkommer Kulturtoppen här på bloggen fast månadsvis. Jag är enväldig - men inte opåverkbar jury.

Kulturtoppen - oktober 2012

1. (ny) Bokspaning i Alfta. En hel helg med lästid och bokprat omgiven av Hälsinglands vackra natur och trevliga människor. Även på en oordnad lista måste det komma först!

2. (ny) Den kaukasiska kritcirkeln med Folkteatern i Gävleborg. Mästerligt skådespel i märkligt tält.

3. (ny) Konsert med Gävle symfoniorkester. Musikyra och musikaliska rysningar genom bl a Tjajkovskijs violinkonsert!

4. (ny) Christer Strömholm på Fotografiska. En dag i Stockholm med stark, tankeväckande fotokonst.

5. (ny) Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård. Läsglädje i tegelstensformat.


Tidigare kulturtoppar på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Ett stickspår....Himla snygg väska! Får man fråga var den är köpt?/Mvh Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. På bokmässan av alla ställen, hos "Individuell människohjälp". http://manniskohjalp.se/
      Är mycket nöjd med köpet som rymmer mycket läsning :)

      Radera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!