lördag 24 september 2011

På bokmässa i pyjamas

Eftersom jag varken gillar/klarar mingel eller trängsel är det väldigt skönt gå på bokmässa i köket här hemma. För mentalt är jag kvar på mässan, den pågår ju i alla möjliga medier och bloggar. Om 25 min är det dags för Knausgård att samtala med Aris Fioretos, det ser jag genom UR som många andra länkar till. Kanske är du där för att se det på riktigt? I så fall kanske du som jag nu, när samtalet börjat, glädjs åt att det handlar om Min kamp som litterärt verk - och inte främst som en skildring av författarens liv. Aris Fioretos - vilken fantastisk samtalspartner/intervjuare! Hans intelligens lyfter Knausgård och boken hans.

Och så hänger jag en stund hos Joanna, vem kan det vara som du blivit så starstruck av?

För oss som inte fick tillräckligt med tyskt på mässan finns ett intressant inslag i Babel - guiden är densamma som i samtalet tidigare.

2 kommentarer:

  1. Jaha du Hermia, du gissade förstås rätt. Benen vek sig för Franzen, och jag läste och njöt av din bokmässerapport. Synd att vi inte stötte på varann. Välkommen till Gbg igen!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!