onsdag 14 april 2010

Små figurer

Den här dagen börjar lite tidigare än vanligt och när jag dessutom är i väl god tid till bilen som ska skjutsa mig vidare ut i länet tar jag en morgonsolig promenad. När jag går på Kyrkogatan, förbi där Konstcentrum huserade förut i vackra men kanske inte funktionella lokaler, kommer jag att tänka på en utställning jag såg. Inte på Konstcentrum utan på eller vid just den här gatan. Det kan ha varit 15 år sedan, kanske mer eller mindre. Figurer var placerade lite här och var längs med gatan, på linor spända mellan husen hängde de och på balkongen på en husgavel satt en liten figur och dinglade med benen. Det var lekfullt och finurligt. När jag går där idag minns jag hur glad jag blev när jag såg de små till synes enkla statyerna. Det enkla kan ibland vara det allra mest överraskande. Undrar var figurerna befinner sig idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!