torsdag 29 maj 2008

Nä,

det här går inte... klarar inte av att slutföra läsningen av Jeanette Wintersons Passionen. Det börjar kännas som min "grej" att inte drabbas av böcker. Men det går inte!! Missar något. Missar massor. Jag vet. Och jag koketterar inte!

Skam den som ger sig. Tänker dock inte nämna titeln på romanen jag börjat på nu, av rädsla för att den inte kommer bli utläst då. Blablabla.

Fästmannen rekommenderar lässemester innan semesterläsningen tar vid. Jag ska kanske följa hans råd. Snart.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker man har perioder när man inte riktigt är samstämmig med dom böcker man läser. Man blir inte drabbad helt enkelt. Då brukar jag oftast läsa enkla böcker typ chick lit.
    Eller så kan man göra som min man, han ger varje bok en sida, sedan lägger han undan dem och försöker hitta en annan, som faller han i smaken. Jag vet inte om det är bra eller dåligt

    SvaraRadera
  2. Jag läser ut ungefär var fjärde bok. Så det är absolut inget att skämmas över att du inte klarar av att slutföra din läsning. Snarare tvärtom, det finns så mycket bra läsning därute att det inte finns någon mening med att läsa halvdana böcker.

    Sedan kan ju annan stress göra att man inte får läsro :)

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra ide´din man har. För mig är det ofta så att jag har för mycket tankar, vilket gör mig okoncentrerad. Då kan jag inte läsa alls. Det behöver inte vara dåliga perioder men helt klart fyllda med mycket.
    Signe

    SvaraRadera
  4. Lässemester kanske inte är så dumt?
    Läsningen får ju aldrig kännas som en prestation eller ett tvång. Praktisera lite avhållsamhet så kommer du att kasta i dig nästa bok som kommer i din väg!
    Synd att du inte gillade Winterson; hon är en va mina favorite, även om jag aldrig läst just Passionen. Powerbook är hennes bästa enligt mig, samt Vintergatan går genom magen.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!