söndag 4 maj 2014

20 snabba svar

Efter att, mellan hagelskurarna, ha friserat äppelträdet känns 20 snabba som ett smart sätt att få upp värmen igen. Bokbabbel och Enligt O är ledstjärnorna, och liksom deras så är mina svar i fetstil.

Snabbläsare eller långsamläsare? Fast e-böckerna tycker jag att jag läser snabbare än snabbt. Går det att vetenskapligt belägga, tro?

Tegelstenar eller tunnisar? Allra helst en med utsökt språk välberättad tegelsten som räcker länge.

Bibliotek eller bokhandel? För en bibliotekarie finns bara ett rätt svar, fast biblioteket kan vara både fysiskt och elektroniskt. 

Ljudbok eller e-bok? Har just upptäckt, och tjusats av, e-boken!

Inbunden eller pocket? För det mer bekväma handgreppet. 

Vampyrer eller spöken? Hellre ett bu än ett bett i halsen.

En i taget eller slalomläsning? Allt som oftast och mest för det dåliga minnets skull.

Bokmärke eller hundöra? Eftersom det mesta jag läser är låneböcker. 

Snacks eller godis? Praliner. 

Biografier eller memoarer? Vad är skillnaden nu igen... Fast helst varken eller. 

Skräck eller chicklit? Hellre karriärlystnad och shopping än ett skenande hjärta.

Soffan eller sängen? Eller ännu hellre fåtöljen.

Inne eller ute? I skuggan en skön sommardag omgiven av surrande humlor och skrattande måsar.

Twitter eller Facebook? I lagom dos.

Boken eller filmen? Boken först.

Goodreads eller Boktipset? Varken eller.

Kokbok eller bakbok? Lagar hellre mat än bakar.

Te eller kaffe? Eller en kopp starkt kaffe med  mjölk. Men te fungerar bäst för längre lässtunder.

Nobelpriset eller Augustpriset? Tycker Nobelprisavslöjandet är nästan barnsligt spännande.

4 kommentarer:

  1. Ja att läsa ute en fin sommardag är bland det bästa som finns :)

    SvaraRadera
  2. Instämmer, e-böcker går snabbare att läsa. Känns det som i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Ja men eller hur! Fast jag undrar om jag också blir en slarvigare läsare..

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!