fredag 13 december 2013

Är det operan i Paris? Nej, det är Gävle teater!

Igår när jag cyklade hem från jobbet i blåsten så kunde jag inte låta bli att ta en bild av den här byggnaden - Gävle teater. Den gnistrade så vackert av belysningen och trots att jag värnar miljön så blev jag glad av att se teatern inbjudande upplyst. Glad också över att det trots rivningsivern faktiskt finns en del hus kvar som minner om flydda tider - men som samtidigt har en funktion här och nu.

På teatern har jag sett mången fin föreställning och hört symfoniorkestern spela innan de fick ett nytt hem i konserthuset. Gävle teater är ett av flera kulturella bildningsställen i mitt liv, ett annat är biblioteket där jag jobbar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!